Cine sunt

Bună, sunt Alina Miron, jurnalist de profesie, iar în cazul de față fotograf cu aproape zece ani experiență în fotografie de food și produs, eveniment, portrete, arhitectură, reportaj. Reprezint Fotohoreca, cu toate serviciile de imagine aferente. Mă poți considera și simplu fotograf, dar și Managing Director, pentru că eu coordonez toate serviicile pe care ți le oferă acest site.

Cu nouă ani înainte de trecerea în domeniul vizual, am avut o carieră de un deceniu  în presa scrisă. Era un ALT deceniu, da. (Mai exact 1998 – 2008. Așa este, am depășit fabuloasa vârstă de 40 de ani!)

2008, anul schimbării, m-a prins la vremea aceea pe poziția de redactor șef. Făceam pe atunci o serie de reviste și materiale pe print, atât pentru publicul larg, cât și de custom publishing. Experiența cu pricina mi-a consolidat până la cimentificare studiile din Facultatea de Jurnalism: imagine, PR, publicitate, tipărituri, cărți și albume – după nouă ani de presă, nimic nu mai avea secrete pentru mine.

Ba am fost un jurnalist atât de silitor încât în loc să îi învăț eu pe alții cum să se dezvolte, m-au învățat ei pe mine: grafică, web design, social media, imagine, fotografie…. Cu bagajul ăsta, plus obișnuința de a scrie mult, m-am aventurat în domeniul mai solicitant, dar mai fascinat al serviciilor business to person sau business to business.

Mi-am înființat o mică firmă, iar apoi am trecut la treabă: un blog personal, site-uri pentru terți, campanii de imagine, social media, articole (inclusiv în domenii precum arhitectură sau sănătate, câte trei ani în parte). Între timp fotografia a devenit din ce în ce mai  bună.

A urmat o școală de montaj video. Și o serie de alte cursuri. Astăzi încă învăț: merg la cursul de sommelieri Sergiu Nedelea School și descopăr cu uimire și fascinație industria vinului. Ba reușesc să găsesc chiar și aici confirmarea că o reușită profesională atrage o alta: „sommelierul este omul cu mai multe meserii”, spune însuși Sergiu Nedelea, a  cărui memorie este plină de soiuri de struguri, podgorii, arome, ritualuri, pahare, istorie, dar mai ales cu oameni și locuri.

Astăzi sunt parte din echipa revistei vinul.ro, pentru care fac fotoreportaje culinare, fotografii si uneori chiar coperta revistei. Mai sunt fotograf colaborator și pentru alte câteva publicații, printre care două reviste de suflet: Avantaje (revista la care mi-am început cariera în presă, pe vremea aceea doar ca secretar de redacție) și Men`s Health.

Sub brandul Fotohoreca, deschis la începutul anului 2017, ofer nu doar fotografie, ci, pentru cei interesați, și o serie de servicii special dedicate industriei ospitalității. Pentru detalii, mergi înapoi la pagina Home/Servicii